پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112212
آنچه رسانه آمريکا درباره ايران نمي گويند!
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 886

تابناک: روزي نيست که مطبوعات و شبکه هاي خبري آمريکايي، اخبار مربوط به ايران، به ويژه موضوع برنامه هسته اي کشورمان را مورد توجه قرار ندهند. در اين ميان، با وجود همه ادعاي بي طرفي، هريک از آن ها از منظر سياسي خاص خود به اين ماجرا مي نگرند. تحليلگران مستقل آمريکايي با ارائه مجموعه اي از شواهد، به بررسي اين موضوع پرداخته اند.

روزنامه «نيشن» پاکستان، امروز تحليلي را از سايت آمريکايي «ضد جنگ» (Antiwar) که يک سايت مستقل و منتقد سياست هاي دولت آمريکا به شمار مي رود منتشر کرده که به بررسي جهت گيري مطبوعات اين کشور در قبال ايران مي پردازد.

سايت ضد جنگ در مطلب مفصل خود مي نويسد:

نشست هفته گذشته مجمع عمومي سازمان ملل، با دو سخنراني آتشين همراه بود؛ يکي سخنراني محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري ايران و ديگري، سخنراني بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم اسرائيل. سخنراني نتانياهو در تعداد زيادي از شبکه هاي خبري به طور کامل پوشش داده شد که شامل تصوير کارتوني بمب وي نيز بود؛ اما تلويزيون «سي ان ان»، از جايي که احمدي نژاد شروع به صحبت درباره ضرورت رفع مشکلات ميان اديان و کشورها کرد، سخنراني وي را قطع نمود.

اين تنها نوک کوه يخ اقداماتي است که رسانه هاي تحت کنترل سرمايه داري آمريکايي، در زمينه سانسور اخبار مربوط به احمدي نژاد، ايران و برنامه هسته اي انجام مي دهند. اين فريب، سال هاست که ادامه دارد.

ملاقات احمدي نژاد با رهبران مذهبي يهودي در جريان سفر وي به نيويورک نيز از سوي رسانه هاي آمريکايي ناديده گرفته شد. حتي يک فايل تصويري و يا اشاره اي به آن نيز از سوي رسانه هاي عمده آمريکا، اروپا و اسرائيل منع شد. در اين ملاقات، هديه اي از سوي حاخام هاي آمريکايي به احمدي نژاد اعطا شد و احمدي نژاد درباره تمايز ميان يهوديان و صهيونيست هاي اسرائيلي با آن ها به صحبت پرداخت.

ماجراي ديگر درباره ايران که مدت ها از سوي رسانه هاي سرمايه داري آمريکا ناديده گرفته شده بود تا اين اواخر روزنامه «واشنگتن پست» به آن پرداخت، توطئه اي براي تحريک ايران براي وارد شدن به جنگ در سال ???? بود که از سوي يک افسر اطلاعات نيروي دريايي آمريکا به نام «گونيت تاد» کشف و خنثي شد. در پي اين اقدام، تاد از نيروي دريايي اخراج شد، از سوي «اف بي آي» مورد بازجويي قرار گرفت و نهايتاً تصميم گرفت به استراليا نقل مکان کند.

در موردي ديگر، رسانه هاي آمريکايي از اشاره به اين موضوع خودداري کردند که با مقايسه آخرين گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ايران با گزارش مه ???? آژانس، مي توان دريافت که ايران در حقيقت ذخيره اورانيوم ?? درصدي خود را کاهش داده، نه افزايش.

در عوض، اين رسانه ها نقطه تمرکز و تبليغات خود را بر افزايش توليد اورانيوم در ايران قرار دادند.

به گفته کارشناسان، کاهش ذخيره اورانيوم ?? درصدي ايران در کنار افزايش توليد آن، نشان دهنده افزايش سرعت بارگذاري صفحات سوخت در رآکتور تحقيقاتي تهران است. زماني که اورانيوم ?? درصدي براي توليد سوخت به کار رود، بازگرداندن آن جهت غني سازي مجدد تا سطح مورد نياز براي سلاح هسته اي، بسيار مشکل خواهد بود.

در همين رابطه، نکته ديگري که رسانه هاي آمريکايي به آن توجه نمي کنند اين است که گزارش هاي آژانس درباره ايران تنها به اين دليل در دسترس است که ايران معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي را امضا کرده و به بازرسان اجازه دسترسي به تأسيسات هسته اي خود را مي دهد.

سايت ضدجنگ در ادامه به موارد متعدد ديگري پرداخته که طي آن، رسانه هاي آمريکايي با نقض آشکار بي طرفي رسانه اي، اخبار مربوط به ايران را به شيوه دلخواه خود منتشر مي کنند؛ از آن جمله مي توان به مواردي اشاره کرد که نشان دهنده عدم وجود تصميمي در ايران براي ساخت سلاح هسته اي و همچنين در اختيار داشتن سلاح هسته اي توسط رژيم اسرائيل است

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html